У сучасному світі неможливо уявити розвиток бізнесу без використання інформаційних технологій (ІТ). Системи зберігання та обміну даними, електронні системи ведення обліку та управління, електронна пошта, віддалений доступ та багато іншого – суттєво полегшують вирішення будь-яких бізнес-завдань та організацію бізнес-процесів. Вже сьогодні жодна бухгалтерія не обходиться без спеціальних програм, зростає попит на автоматизовані системи, а безперебійність роботи обчислювального обладнання виявляється дуже критичною для підприємств будь-якого сектора економіки.
ІТ-інфраструктура підприємства — це єдиний комплекс програмних, технічних, комунікаційних, інформаційних та організаційно-технологічних засобів забезпечення функціонування підприємства, а також засобів управління ними.
Незалежно від розміру організації, якісна ІТ-інфраструктура повинна відповідати чотирьом ключовим критеріям:
Базова інфраструктура — задовольняє базові потреби компанії в сервісах, необхідних для роботи, і є платформою для підтримки та розгортання служб та додатків, критичних для бізнесу компанії. У зв'язку з цим надійність інфраструктурного ядра має бути високому рівні. Базова ІТ-інфраструктура складається з наступних компонентів:
Додаткова інфраструктура — надає послуги та послуги, необхідні для вирішення конкретних бізнес-завдань. Ці послуги є обов'язковими і розгортаються залежно від потреб підприємства. Функціонування цих служб залежить від якості роботи ядра інфраструктури. Додаткова інфраструктура складається з таких компонентів:
Для того щоб створити якісну ІТ-інфраструктуру, що відповідає всім вищепереліченим критеріям, при її побудові чи модернізації, незалежно від конкретних цілей, будь то створення єдиного інформаційного середовища, автоматизації окремих торгових чи виробничих процесів, автоматизації бухгалтерського обліку, необхідно пройти через наступні етапи:
На цьому етапі ви самостійно визначите пріоритети розвитку вашого бізнесу та передбачувані сфери його інформатизації.
Ми проаналізуємо існуючу у вас ІТ-інфраструктуру та поточні бізнес-процеси, виявимо ступінь відповідності ІТ-інфраструктури вимогам бізнесу, знайдемо «вузькі» місця.
На цьому етапі, проаналізувавши бізнес-вимоги, визначається обсяг передбачуваних робіт, розраховується обсяг необхідних ресурсів, часу та бюджету.
На цьому етапі здійснюються роботи, пов'язані із закупівлею обладнання за потреби. Налаштування програмного забезпечення.
Вивчаються користувачів. До інформаційних систем вносяться робочі дані. Тестування.
У разі встановлення системи на обслуговування — фахівці приступають до здійснення робіт з підтримки.